Hjem Forum Kunngjøringer Avatar på forumet

• Emnet er tomt.
Ser 9 svar tråder
  • Forfatter
      Alex
      Deltaker

Det er nå mulig å legge inn avatar på brukeren din her i forumet. Avatar: bilde til brukeren din om noen vil ha det inn på norsk.

Når du er logget inn på forumet så velger du «Profile» oppe til høyre. Avataren må være 50×50 piksler. Velg filen som skal være avatar og trykk «Oppdater».

Gå inn på en post i forumet og oppdater for å se om avataren din fungerer.

PS! Prøv samme rutine igjen om det ikke funker på første forøk.

Breillo
      Deltaker

E det her nå som bare funke for IE? Klare ikke å finn non plass hvor æ kan velg avatar æ… (svoren firefox fan)

Håvard
      Nøkkelmester

Da har du deg selv og takke…

Breillo
      Deltaker

det gjør jeg da også hver gang jeg bruker IE på skolen 😉

Alex
      Deltaker

Nei, nei. Har noen merket hvordan jeg glatt overser Internett Exploderer sine feiltolkninger av siden..?

Dette fungerer i alle moderne nettlesere vil jeg tro. FF er my browse of choice, så det funker i den.

Logg inn og velg «Profile» opp til høyre like over forumet. Last opp bilde og reload forumet, så bør det være i boks.

Alex
      Deltaker

Vil du ha bilde (avatar) ved dine innlegg på forumet? Nå er det mulig igjen. Avataren har returnert!

Det er to måter å gjøre dette på. Merk at størrelsen på bildet må være 96 X 96 piksler i formatene JPG, PNG eller GIF.

1. Den kjedelige måten (funker bare på dette forumet): Logg inn på forumet og velg profil øverst til høyre på siden. Scroll ned og du finner opplastingsområdet.
      2. Den kule måten (funker overalt): Gå til http://www.gravatar.com og registrer deg med den e-postadressen du er registrert med på denne siden. Når du laster opp avataren din hos Gravatar så vil den bli koblet til e-postadressen din slik at på alle andre steder hvor du bruker den samme e-postadressen og muligheten for avatarer er tilgjengelig så vil avataren fra Gravatar bli brukt automatisk.

Mitt bilde er fra Gravatar om noen lurte på det. Gravatar forøvrig: Globally Recognized Avatar. Ligger litt i ordet det.

Øystein
      Deltaker

Flott at avatarene er tilbake! Gjorde det selvsagt på den kule måten :)

Håvard
      Nøkkelmester

Jeg hadde visst brukt den kule måten tidligere 🙂

Aasmund
      Deltaker

Får itj det te æ. Står at mappa æ prøve å last opp fra e ugyldig. ellernåsånt. Æ har riktig format

Alex
      Deltaker

En sjelden razzia fra min side har nå ordnet det sånn at noen som tidligere har lastet opp avatar, men ikke fått den til å funke funker nå. Gjelder Jon-Ivar og Eirik H mener jeg. Resten kan bare logge inn og velge profil øverst til høyre når dere er på forumet, velge «last opp din avatar», last opp og håpe på det beste at den vises. Den skal vises nå altså.. seriøst Smile

Ser 9 svar tråder
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.