Grasrotandelen
Hjem › Forum › Kunngjøringer › Grasrotandelen
- Emnet er tomt.
-
ForfatterInnlegg
-
-
13. mars, 2009 klokken 09.32 #9937arne martinDeltaker
Hei
Hva sier folket til noen ekstra gratis grunker?
Sitter å leser litt om grasrotandelen til norsk tipping, og ut fra hvem som er medlem, bør jo vi og kunne registrere oss i frivilighetsregisteret og motta grunker.
Ikke at jeg tipper så sinnsykt mye hos norsk tipping, men vi har vel alle ei tante eller en bestefar som kan støtte oss med 5% av det de spiller for..
det vi trenger er:
- Vedlegg som filer på maskinen – enten som scannede kopier eller som dokumenter. Du bør ha disse dokumentene tilgjengelig:
- Vedtekter
-
Stiftelsesdokument hvis det finnes. Hvis ikke kan du bruke en kopi av protokoll fra siste årsmøte eller et dokument fra fylkeslag/sentralorganisasjon som viser at foreningen er godkjent som lokallag
- Årsmøteprotokoll som viser valg av de personene som sitter i styret
- Navn og fødselsnummer på kontaktperson som Brønnøysundregistrene kan bruke ved henvendelse til foreningen
- Navn og fødselsnummer for alle som sitter i styret
Er jo verdt ett forsøk?
- Vedlegg som filer på maskinen – enten som scannede kopier eller som dokumenter. Du bør ha disse dokumentene tilgjengelig:
-
13. mars, 2009 klokken 09.34 #13438arne martinDeltaker
Vi må jo opprette et styre da, men det er jo ikke noe problem
-
13. mars, 2009 klokken 10.21 #13439ØysteinDeltaker
Absolutt verdt et forsøk! Jeg kan gjerne sitte i styret, for å blande meg inn i kjøp/salg av spillere osv. 🙂
-
13. mars, 2009 klokken 16.36 #13442AlexDeltaker
Æ har veldig my styreerfaring. Æ kan drikk kaffe på timesvis og tal en go sak!
-
13. mars, 2009 klokken 17.25 #13444HåvardNøkkelmester
Minnes svakt noe om et forslag om å opprette organisasjon på årsmøtet 2007…. 😛
Absolutt verd et forsøk. Dersom det går i boks kan man tipse alle spilleglade slektninger.
-
13. mars, 2009 klokken 17.37 #13445BreilloDeltaker
Alle monner drar! Og det her vil vel vedvar i flere år fremover så vi har vel ingen hast med å få det på plass. Vært arti da
-
4. september, 2009 klokken 12.13 #14137AlexDeltaker
Vil vi fortsatt ha penger fra spillegale mennesker? Vi må registrere oss i frivillighetsregisteret til Brønnøysundsregisteret, men det burde ikke by på noen problemer. Nå som årsmøtet nærmer seg så kan vi antakelig få snekret sammen de nødvendige dokumentene som må til for å opprette et styre o.l. hvis det stadig er et krav.
-
4. september, 2009 klokken 22.28 #14141HåvardNøkkelmester
Jeg er som før proklamert for mer byråkrati og regler 😉
-
5. september, 2009 klokken 17.32 #14152ØysteinDeltaker
Jeg kan sikkert sitte i et slikt styre, bare artig å få være med på noen voksenaktiviteter 🙂
-
9. september, 2009 klokken 14.26 #14170BreilloDeltaker
Hvor mange «spillere» har vi mulighet til å få med på dette da? Hvis alle hører med foreldre, venner og kjente så kanskje det kan bli noen kroner ut av det… andelen er vel på 5% slik at om 20 «spillere» tipper for 20 kroner i uka hver, får kampbart ca. 1000 kroner det året. Så kommer registreringsgebyr og årsavgift til frivillighetsregisteret.
Vi vil sikkert ende opp med å tjene noen kroner på dette, men vi får også en del mer arbeide i form av innsendelse av årsberetning og regnskap til regnskapsregisteret. Med andre ord så blir det trolig dårlig betalt dugnadsarbeide for de som tar jobben med innrapporteringen.
-
9. september, 2009 klokken 15.02 #14174arne martinDeltaker
æ må bare si at æ tror ikke æ orke/prioritere å orge med nokka sånt. Men honør og stor bart til dæen som gidder
(forrøvrig, hvor mange kjenner vi som tipper da? tror ditt anslag er waayyyy optimistic B…))
-
10. september, 2009 klokken 13.58 #14187BreilloDeltaker
Nettopp det som va litt av poenget mitt AM – det skal ganske mange tippere til, evt. så må enkelte tippe for veldig mye! Det kommer til å koste mer enn det smaker…
-
-
ForfatterInnlegg
- Du må være innlogget for å svare på dette emnet.