Julebord 2010

Hjem Forum Fest Julebord 2010

• Emnet er tomt.
Ser 57 svar tråder
  • Forfatter
      Håvard
      Nøkkelmester

Supermann sa:

Da har æ sjekka angående prisa på julemat fra Vida restaurant. Dem
      prisene æ fikk gjelder spising i restauranten, så mulig at vi får det
      litt billigere på take-away. Om vi har lyst t å spise i restauranten, er
      det sikkert ikke så overfylt at vi ikke får plass selv om det er en
      lørdag (halvlitereren koster 50,- og 200,- for en flaske vin). 

Julemat

– Juletallerken med ribbe, julepølse, medisterkaker, rødkål og svisker. Inkludert kaffe og riskrem: 199,-

– Pinnekjøtt med kålrabistappe og potet. Inkludert kaffe og riskrem: 210,-

– Lutefisk med bacon, ertestuing og potet. 2 serveringer, inkluldert kaffe og riskrem: 249,-

– Julebuffet: Ribbe, pinnekjøtt, syltet fårerull, roastbiff, gravet
      laks med sennepssaus, røkt laks med eggerøre, dessert og kaffe: 349,-

(fåes ikke som take-away tror jeg). 

Ka dokker tror??

Kan du høre etter om de har plass til oss fredag 26. eller lørdag 27. november?

Fettern, kan du fiske opp pris på Three Lions samme dager?

Hvor mange blir vi? Hvis vi tipper de bartene som var på treningsleiren kommer og 2/3 igjen har dame blir vi kanskje 25 stk?

DALUM
      Deltaker

Vil tipp Three Lions er veldig fyllestemning i helgene? Spesielt hvis vi tenkte å sitte litt utover kvelden?

Fettern
      Deltaker

Har skjekka litt priser jeg også hos Skansen catering:

uletallerken (serveres 2 ganger)

– ribbe

– hjemmelagde medisterkaker

– julepølser

– rødkål

– potet

– saus

kr 159,- pr. pers

ribbetallerken (serveres 2 ganger)

– Ribbe

– Rødkål

– Poteter

– Saus

Kr 169,- pr. pers

pinnekjøtt (servers 2 ganger)

– pinnekjøtt

– grov pølse

– kålrabistappe

– potet

kr. 189,- pr pers

lite julebord m/varm julemat

– fårerull eller sylte

– roastbeef m/remulade

– reker og majones

– røkt laks m/eggerøre

– 1 type sild (tomat, sennep, karri, sursild, kryddersild)

– sylteagurk og rødbeter

– juleaspic

– velg 2 sorter av: potetsalat, italiensk salat, waldorfsalat

– brød og smør

Varm ribbe, medisterkake, julepølse, rødkål,
      saus og potet.

kr. 199,- pr pers

stort julebord m/varm julemat

– reker og majones

– røkt laks m/eggerøre

– 2 typer sild

– juleaspic

– sylteagurk og rødbeter

– velg 4 sorter av: lammerull, sylte, skinke, røkt svinekam, svinesteik og
      roastbeef

– velg 2 sorter av: potetsalat, italiensk salat, waldorfsalat, grønn salat

– brød og smør

Varm ribbe, medisterkake, julepølse, rødkål,
      saus og potet.

kr. 249,- pr pers

Minimum 10 personer, utkjøring kr 100.-

Eirik
      Deltaker

Jeg er gira på både VIDA og Skansen Catering. Bra research folkens!

Supermann
      Deltaker

Ser vel ut som Skansen catering blir litt billigere enn Vida, samtidig som de kanskje ikke har mulighet til at vi spiser der? Foreslår at såfremt Skansen ikke har en restautant del, så bruker vi Skansen catering om vi skal spise hjemme hos Håvard, og går på Vida om vi skal spise ute. Kanskje fest-komiteen, eller en annen passende komitee utnevnt av treningsleiren (husker ikke om det ble utnevnt en egen julebord-komitee :p), bare kan ta en sjefsavgjørelse om hvordan opplegget blir? Gøy blir det jo sikkert uansett 🙂 Om vi går på Vida har de plass til oss den 26. eller 27.

Øystein
      Deltaker

Enig med Håkon. Vida er et fullgodt alternativ for å spise ute, men først må vi jo avgjøre om vi skal gå for den løsningen eller «Guds hus».

DALUM
      Deltaker

Jeg vil helst på Vida, føler det blir mest julebordstemning. Men har absolutt ikke noe i mot at det blir catering heller, de mangler lutefisk, men ellers kjekt at det blir en god del billigere:P

Og btw, skjønner ikke helt prissettingen til de som bringer. Det er dyrere med ribbetallerken enn juletallerken fordi de har fjernet julepølse og medisterkaker?

Edit 57: Sattan, hardt å prøve å legge til bilde i normal størrelse.

Eirik
      Deltaker

Håvard og Hjertenæs er snart tilbake fra London. Jeg snakker med dem da så tar vi etter mandat fra dere sjefsavgjørelse på hva det blir til;)

Håvard
      Nøkkelmester

Jeg stemmer også for Vida. Og lurer på om det er mulig å ta det fredag 26. isteet for lørdag 27. som vi sa på treningsleiren? Da kommer man seg på tur lørdag-søndag også! 🙂

DALUM
      Deltaker

Stiller uansett hvilken dag det blir! 24. desember blir litt stress, men stiller.

Øystein
      Deltaker

Samme for meg om det blir fredag eller lørdag. Vida høres perfekt ut, da slipper også Håvards bofeller den tunge jobben med å rydde etter julebordet!

Supermann
      Deltaker

Det går helt sikkert bra å få bord den 26. istedenfor den 27., men avventer bestilling av bord til festkomiteen tar en endelig beslutning i saken 😉

Håvard
      Nøkkelmester

Festkomiteen har kommet til en avgjørelse!

Julebordet blir avholdt hjemme hos meg fredag 26. november etter arbeidstid, og vi bestiller catering fra Skansen. 

Det vi trenger å vite nå er hvor mange som kommer, og om de tar med seg følge! Si fra asap! Og si også hvilken rett du er mest hypp på!

Eirik
      Deltaker

Finskjorta er herved sendt til stryking. Jeg kommer med følge, det blir to stk. ribbetallerken.

GLEDERGLÆRMEGMÆ!

Øystein
      Deltaker

Jeg kommer, dog fortsatt uten fast følge!

Satser på uletallerken (eller skal det være juletallerken?)

Fettern
      Deltaker

Nå står det ikke spesifisert her, men hos andre catering selskap må det være minimum 10 personer pr. rett. Så det er mulig at vi alle må gå for det samme.

Uansett, jeg stiller og spiser hva som helst, dog ikke så hypp på pinnekjøtt!

Håvard
      Nøkkelmester

Har du følge da Fettern? 😛 Har du ringt Skansen og sagt fra at vi kommer til å bestille den dagen?

DALUM
      Deltaker

Når skal det spises?:P

Hvis spisinga skal foregå i 9-tida eller lignende tar jeg gjerne en 'juletallerken'. Skal man derimot spise i 6-tida så er jeg hypp på å fyre på med det der 'lite julebord', slik at man kan småspise litt mat utover kvelden også:P

Fettern
      Deltaker

yo,

Da har jeg reservert julemat 26. november for ca. 20 personer fra skansen catering. Detaljene ringer jeg inn seinere.

Da er det bare å melde seg på folkens!

Håvard
      Nøkkelmester

Supert Fettern!

Husk å si fra om du har med følge eller ikke da. Du også Fettern 😛 Kanskje du har noe på gang som er litt usikkert på om det ordner seg i tide? Hmm?

Fettern
      Deltaker

Driver du med gjøn og hasjelas?

Håvard
      Nøkkelmester

Det virket bare som du med overlegg unngikk å svare på spørsmålet… Gøran også for den saks skyld, men han vet jeg jo at har dame. Om hun kommer får vi vel bare gjette på… 😛

DALUM
      Deltaker

Tar med følge. Hun liker forresten ikke ribbe, så håper ikke det er sånn at 10 stk må bestille pinnekjøtt?

Jon-Ivar
      Deltaker

Jeg kommer på julebord og ønsker en Juletallerken (den til 159,-) Kommer uten følge! (Håper ikke det får noen følge…)

Fettern
      Deltaker

Har lagd en liten doodle! hvis alle kan gjøre et valg der av hvilken julematrett som er aktuell, så skal vi se om vi ikke får kabalen til å gå opp til slutt 

http://www.doodle.com/x6a6duthmdk3mug5

Eirik
      Deltaker

Bra initiativ fettern, men jeg vet ikke om jeg skjønte det, for du og Gøran har krysset av for 4 forskjellige retter?

Øystein
      Deltaker

Stusset litt på det jeg også, dere skal vel ikke ha hele pakka? 🙂

Fettern
      Deltaker

OK, skal prøve å forklare. Poenget er at vi er ikke mange nok til å ha fem alternativer (dog jeg har ikke verifisert dette, men det pleier å være sånn). F.eks hvis 19 skal ha juletalerken så kan ikke en ha pinnekjøtt. Kostnadene i å lage den ene retten blir alt for stor. Derfor må vi finne et par fellesnevnere. Som dere ser så blir det nesten samme hva for meg, derfor har jeg krysset av fire alternativer.

Jeg skal ringe på mandag å få avklart hvor mange vi må være på hver rett

DALUM
      Deltaker

Man krysser av på alle som er greie for seg, og krysser ikke av på det man absolutt ikke vil ha. Så tar man det som er greit for flest.

Eirik
      Deltaker

Fetternfact: Fetten har alltid noe på gang!

ScratTBD
      Deltaker

Æ kommer! og kommer uten følge.

Fettern
      Deltaker

Da har jeg snakka med Skansen og det var som jeg sa; i utgangspunktet 10 pr rett. Men skulle det være en 12-8 fordeling så skulle dem kunne få til det. Hvis det var noen vegetarianere eller noen som kun spiser fisk så skulle dem kunne ordne noe for dem også!

Supermann
      Deltaker

Kommer, men mest sannsynlig uten følge 🙁 Gir helt sikker beskjed angående amanda innen kort tid!

arne martin
      Deltaker

Æ kan ikke desverre!

DALUM
      Deltaker

Kanskje Ask, Øystein og Kathrine kan oppdatere lista si med litt flere valg så vi får kjørt på med en beslutning?

Øystein
      Deltaker

Done!

Eirik
      Deltaker

Kathrine og jeg har oppdatert!

Supermann
      Deltaker

Kommer med følge, og amanda har oppdatert doodle'n t fettern!

Breillo
      Deltaker

Fikk en sint fetter på røret og har følgelig nå besvart hans doodle for meg og følge

Håvard
      Nøkkelmester

Da har Loco også ført opp matønske for han og kona på doodle. Eneste som mangler nå er Toro og dama, men de vet ikke 100% sikkert om de kommer før på onsdag.

DALUM
      Deltaker

Æ tar ikke med mæ følge likevel, hu jobbe.

Håvard
      Nøkkelmester

Toro kommer med følge! Da er vi klare til å bestille mat. Vi blir da altså 19 personer, dvs vi kan bestille to ulike retter. Øystein er eneste som ikke liker hverken ribbe eller pinnekjøtt og ødelegger derfor for den komboen. Siden jeg er med i arrangementskomiteen og personlig liker pinnekjøtt bedre enn ribbe benker jeg pinnekjøtt (10) og juletalerken (9). På fredag får vi så krangle om hvem som skal spise hva.

Når føler folk at vi skal begynne? Vet jeg har skrevet etter arbeidstid tidligere. Gøran har også sagt at han gjerne spiser disse rettene litt utpå kvelden. Arrangementskomiteen rydder og pynter fra fire, så man kan bare droppe innom når man vil. Maten kan vi bestille til kl 20?

Alle må huske å ha med cash og betale for maten med. Gjerne litt mynt…

Øystein
      Deltaker

Zorry, mente ikke å ødelegge opplegget! Er ikke så veldig glad i pinnekjøtt, og tenkte at siden det uansett er ribbe i juletallerkenen kunne jeg få smake litt på andre ting også.

Håvard
      Nøkkelmester

Ser den! 🙂 Var ikke meninga å virke bitter.

Dersom noen er uenige i bestillingen må de si fra kjapt. Må vel ringe skansen iløpet av dagen for å bekrefte!

Jon-Ivar
      Deltaker

Ikke så aktuelt med pinnekjøtt her i gården heller.

Fettern
      Deltaker

Skansen ringte meg i morrest og tok meg helt of gard, så jeg sa nå bare at vi skulle ha 10 pinne og 9 ribbe. Hva er forresten adressa det skal leveres til?

Veldig viktig at alle husker å ta med seg penger, for jeg sa at vi skulle betale cash kontant!

De kommer med maten mellom 20:00 og 20:30 en gang

Håvard
      Nøkkelmester

Oioi, får du endret bestillingen Fettern? Adressen er Brattørveita 15, 7010 Trondheim.

Eirik
      Deltaker

Bra jobbe Fettern og Håvard. Jeg kommer klokka fire Håvard!

Dette blir (ribbe)fett!

Fettern
      Deltaker

Jeg ringer dem angående adressen i morgen. Kan høre da om vi kan gjøre om på bestillinga. Hva blir forresten den nye bestillinga? 11 ribbe og 8 pinne?

Håvard
      Nøkkelmester

10 pinnekjøtt og 9 juletalerken

Øystein
      Deltaker

Yummy, gleder meg! Regner med jeg kommer i sekstiden. Hva skal dere ha på dere? Regner med jeg satser på dressbukse, Kampbartskjorte og blazer!

Fettern
      Deltaker

Finbukse og skjorte

DALUM
      Deltaker

Full dress

Aasmund
      Deltaker

Det her va arti ja! E bakfull æ

Øystein
      Deltaker

Herlig kveld folkens, takk for i går! Lurer på hvorfor jeg fant en kondom av merket Eros i bukselomma mi da jeg kom hjem? Hvis personen som plasserte den der vil ha den igjen, kan vedkommende ta kontakt 🙂

Eirik
      Deltaker

Takk for i går, meget god stemning! Mistenker at Toro har hatt en finger med i spillet med kondomen?:P

Håvard
      Nøkkelmester

Herlig gjeng! Og med unntak av den røde flekken på gulvet forårsaket av rødkålen til Åsmund var det ingen skader på inventar!

Se her for et fint bilde fra festen!

Aasmund
      Deltaker

Typisk rødkål altså

Ser 57 svar tråder
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.