Nytt forum

Hjem Forum Kunngjøringer Nytt forum

• Emnet er tomt.
Ser 16 svar tråder
  • Forfatter
      Breillo
      Deltaker

Flott å se nyforumet på plass! {#emotions_dlg.cool}

Øystein
      Deltaker

Fine ting! Kjekt at vi fortsatt kjører et forum som er integrert i sida. Sneidg detalj at man må løse mattestykker for å kunne poste! {#emotions_dlg.smile}

Alex
      Deltaker

Må man det. Det er i så fall et tiltak for å unngå spam i forumet, men det går nok helt sikkert an å slå det av og heller begrense hvem som får bli medlemmer på forumet. Eller kanskje det er like greit å få trent mattekunskapene i tide og utide..{#emotions_dlg.tongue_out}

Breillo
      Deltaker

hehehe, ganske avslørende om enkelte plutselig blir totalt fraværende her på forumet da {#emotions_dlg.tongue_out}

Vegar
      Deltaker

Tror dette blir konge jeg! Må bare venne meg til å bruke «Recently updated topics» som en helt.

Hvis vi kan få opp litt flere treningstidspunkt fremover leker livet vøtt!

Alex
      Deltaker

Ser bra ut dette inntil videre. Er det noe så roper dere bare ut. Jeg er like n00b/grønn/ikke skolert på dette forumet som alle andre her, med forbehold om at ingen andre heller har prøvd det før.

Kan nevne at det er enkelt å oversette forumet til norsk teknisk sett om noen savner det, men det er nok en del som må oversettes, så tid og engelskkunnskaper er det man trenger for å få det gjort.

Supermann
      Deltaker

Syns d ser glimrende ut æ:) Bra jobba!

Alex
      Deltaker

Thnx!

Etterhvert så må vi få til at siden ikke er på svorsk (les: norsk og engelsk om hverandre) og et gjennomført design.

Slik det er nå (i forhold til Breillo sine tilbakemeldinger) så har WordPress temaet et eget utseende som styres av noen filer. Det samme har galleriet, kontaktskjemaet og forumet. Så i dette tilfellet må man få samkjørt et design slik at alle elementene plasser inn etterhvert.

Vi må også få til en ny spillerside og se på de sidene som mangler innhold i dag om de kan kuttes ut eller få noe mer info.

Vegar
      Deltaker

Hvis det var forholdsvis enkelt å oversette (.cfg eller .txt?) kan jeg godt se på det. Engelskkunnskapene burde strekke til. 🙂

Håvard
      Nøkkelmester

Bra jobba, men jeg lurer på om det hadde vært mulig med en skikkelig omstrukturering av forum/underforum. Er veldig rare underforum i forhold til overforum o.l. (mtp navn)

Syns vi kan skru av mattestykket…

Håvard
      Nøkkelmester

Jeg har forsøkt å laste opp ny avatar, uten at det ser ut til å funke.

Øystein
      Deltaker

Ser det har skjedd store ting med både sida og forumet mens jeg var på påskefjellet! Liker looken på det nye formuet, men er enig i det som blir sagt om at det er litt uoversiktelig med tanke på underforumer

Alex
      Deltaker

Vegar: Det er .po-filer, men de er veldig enkle å oversette. De du trenger er et program som heter POedit. Der laster du bare inn .po-filen og starter oversettingen. Lagre og du får .mo-filen som må legges på webservern.

Forum kan godt omorganiseres, men da kan vel dere som bruker det mest aktivt ta den jobben. Jeg skal se litt på rettighetene og muligens oppgradere moderatorene til adminstratorer i forumet hvis de ikke har den tilgangen nå.

Breillo
      Deltaker

Et spørsmål om det nye forumet Alex:

Går det an å tillat endring av post'a etter at noen har replisert? Kan vær kjekt ifm. opptellings-post'a i treningstråder….

Alex
      Deltaker

Prøv nå.

Har funnet ut hvordan vi flytter grupper og emner nå. Innspill på hva vi trenger og hvor de skal være tas i mot med takk.

Alex
      Deltaker

Da har jeg fått inn et nytt forumsystem og migrert det gamle så da er det bare å slå seg løs!

Avatarene ble forøvrig ikke med over fra det gamle forumet, så det må dere legge til på nytt. 50×50px.

Breillo
      Deltaker

Fortsatt ikke mulig, men nå har matteoppgaven forsvunnet! Bra det og forsåvidt…

Det som ikke e så bra e at «neste trening» har skjøvet bort «recent forum posts….» i høyremargen… synes det at forumet vistes der va kjekt samtidig som det bandt sammen nyhetssida og forumet på en fin måte!

Ser 16 svar tråder
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.