Refleksvester

Hjem Forum Viss vass og anna vås Refleksvester

• Emnet er tomt.
Ser 15 svar tråder
  • Forfatter
      Eirik
      Deltaker

jeg er absolutt for!

Mentalf
      Deltaker

Væst må’n ha.. fåes den i skinn? :p

Øystein
      Deltaker

Må bilister ha på seg refleksvest? Ville vel vært mer naturlig med påbud for fotgjengere og syklister. Uansett er ikke en vest med bartelogo å forakte.

Breillo
      Deltaker

HAHAHA… For å klargjøre: Det blir fra 1. mars 2007 påbudt å ha en refleksvest i armlengdes avstand fra førersetet. Siterer fra mailen:
      «Bakgrunnen for påbudet er at minst tre personer blir kjørt ned og drept hvert år langs veien mens de er i ferd med å sette opp varseltrekanten etter at de har fått motorstopp. I tillegg blir et langt større antall skadet i tilsvarende ulykker.»

Vegar
      Deltaker

Hva med en vest i helreflekterende materiale med en enorm, ikkereflekterende bart midt på? Det hadde sett imba ut!

Breillo
      Deltaker

For at den ska vær CE godkjent e det sikkert et krav om hvor stort areal som ska vær reflekterende, så vi får nok ikke barten så jævlig diger…

Håvard
      Nøkkelmester

Den MÅ være innen en armlengdes avstand? Ikke bagasjerom lizm? Hvor mye ekstra penger blir det for trykk?

Breillo
      Deltaker

§ 41-2. Refleksvester i bil
      1. Bil skal være utstyrt med minst én refleksvest som tilfredsstiller standard EN-471 klasse 2.
      2. Refleksvester skal være lett tilgjengelige fra førerplassen.

Breillo
      Deltaker

Når det gjelder trykk så må vi ta kontakt med Nor-Contact… Som sagt så videresender jeg gjerne dette til den som måtte være interresert i å ta styringa

Eirik
      Deltaker

Hei, gadd itj mekke egen post, så tok en random.. Kunngjøring: Æ spille for 2 lag den her sesongen. FK Kampbart (klubben i mitt hjerte) og FK Møllenberg i 5 divisjon senior. Hadd lyst på enda mer fotball, også går halve klassen min der. Æ e dessverre nødt t å stå oppført som møllenbergspiller hos forbundet, men regne med d itj bli nå problem å het Alex Prestmo på kampan vårres:P innvendinga? blir med like my som før, både på træning og kamp, og håpe æ fortsatt regnes i d gode selskap som fullverdig bart!:D

Vegar
      Deltaker

du er en like fullstendig bart som adam malysz sin..!

Eirik
      Deltaker

hehe, velge å tolk d positivt:P han lede jo tross alt verdnscupen!

Alex
      Deltaker

Forslag. Kall deg Markus Ree, det er faktisk større sjanse for at je dukker opp på en kamp en han.

Håvard
      Nøkkelmester

Jeg og flere med syns at FKM skal betale en liten overgangssum. La oss si 50 spenn. Børskursen på FKK synker nok et par prosent på grunn av at vi ikke har Askeladden på papiret.

Breillo
      Deltaker

F.o.m. 1. mars er refleksvest påbudt i bil, vi har mottatt et tilbud fra Nor-contact gjennom forbundet; Ved kjøp av minimum 15 stk. får vi hver vest for 35,- eller 39,- avhengig av modell… Det nevnes også at logo kan påføres etter avtale! Kanskje vi skal spørre slekt og venner og samle en gjeng kjørende som kan være interesserte?
      Håvard, du som kjeder deg for tiden vil kanskje overta herfra siden du er med i profileringskomitéen? 😛 Si fra så videresender jeg mailen med tilbudet i…

Breillo
      Deltaker

Ettersom det ikke er behov for å hete det samme hver gang for Askeladden så blir det ikke noe problem… Jeg skriver det første jeg kommer på om det er en lausbart med i oppstillingen. Hvis Alex eller Markus er med så tar jeg en annen…

Ser 15 svar tråder
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.