Vedtektsendringer ved treningsleiren 2009
- Emnet er tomt.
-
ForfatterInnlegg
-
-
18. oktober, 2009 klokken 15.42 #9999HåvardNøkkelmester
Har noen spørsmål siden ikke alt kommer like klart fram av referatet.
Vi har endret maks antall aktive til 12, og vi kan ikke ta inn nye aktive medlemmer med mindre noen har sluttet. Var det unntak for returnerende medlemmer? Vil dette taket bety at kun 12 personer kan betale aktivt medlemsskap, eller må det føyes til noen vikår for betaling av aktivt medlemsskap? Og når kan man si at en person har sluttet? Ikke betalt aktivt medlemsskap innen fristen? Blir det da ny frist for folk som vil forfremmes til aktive? Ble det bestemt noe om «venteliste» for de som er passive men som ønsker å bli aktiv?
Ang oppmøte på kamp: Ble treningsoppmøte slått gjennom som en rangeringsgrunn på kamp dersom det er stort oppmøte? Skal jeg føre opp rapportering av treningsoppmøte som en plikt for vervet treningsansvarlig?
-
18. oktober, 2009 klokken 22.46 #14383ØysteinDeltaker
Jeg synes egentlig ikke føring av treningsoppmøte hører hjemme i en klubb som Kampbart, med det nivået av seriøsitet vi ligger på. Er likevel med på tankegangen om at det kan avgjøre spilletid i kamp for den enkelte. Jeg kunne sikkert tatt på meg dette, da jeg har ansvar for bartebagen som uansett inneholder penn og papir. Det ble vel ikke stemt på om det skulle føres treningsoppmøte eller ikke? Folk kan jo si sin mening her før vi eventuelt begynner med det.
-
18. oktober, 2009 klokken 22.50 #14385AlexDeltaker
Synes ikke vi skal begynne å føre oppmøte og sanksjonere etter det. Hver og en får heller gå i seg selv og bruke sin egen samvittighet i forhold til å hvorvidt man starter kamper på grunnlag av treningsoppmøte. Noen ganger finnes det gode grunner for å ikke stille på trening. Jeg ser nødig at vi blir et nytt Sverresborg hvor begravelse var eneste «gyldige» fraværsgrunn.
-
19. oktober, 2009 klokken 08.36 #14389arne martinDeltaker
Min oppfatning av saken; Alle tidligere aktive kan bli medlem igjen, men må da være med på trening for å bli aktive og for å få lov til å spille i kamp (ref. vedtekter). Vi tar ikke opp noen nye aktive medlemer før vi er færre en 12 totalt sett. De som er aktive i dag kan fortsette, og således kan vi være flere enn 12 betalende aktive foreløpig. Venteliste for passive som vil bli aktive ble jo ikke diskutert, men det bør jo løses på mest mulig rettferdig måte.
Enig med Alex, ikke gjør dette for komplisert. Hele grunntanken er at vi vil ha flest folk på trening, og det bør være selvregulerende. Jeg synes registrering av oppmøte er tidkrevende, dumt, mot sin hensikt, og det lukter organisert trening lang vei. Dette bør løses bedre enn oppmøteregistrering og tildeling av spilletid, Først må vi klare å stille nok aktive folk på kamp.
Det viktigste vi kan/bør gjøre synes jeg er å komme flest folk på trening, samt å være flinke til å bytte. Enkelte er dårligere enn andre til dette, og her ligger det et forbedringspotensiale.
Vi ønsker jo bare å spille mest mulig baill (fin bartebaill riktignok), men det må ikke bli for mye regulering og styr rundt dette.
-
19. oktober, 2009 klokken 19.14 #14401BreilloDeltaker
En liten tilføyelse til vedtektene; ingen nye før vi er færre enn 12 stk, med unntak av returnerende medlemmer såfremt de oppfyller vedtektenes krav om hvem kan bli medlem (betaling, treningsoppmøte etc.)
Slik forsto iallefall jeg det vi stemte over.
-
19. oktober, 2009 klokken 19.23 #14404SupermannDeltaker
Enig med Breillo! Angående venteliste og innhenting av forsterkninger til kamper vet jeg ikke om vi ble enige om noe, men husker, og mener fortsatt, at toro og kristian topper begge disse listene!
-
19. oktober, 2009 klokken 21.25 #14410EirikDeltaker
Registrering av treningsoppmøte synes også jeg blir alt for organisatorisk, virker som alle er samstemte i det. Og i forhold til spilletid i kamp pleier det jo å regulere seg selv ganske greit. Og med vedtektene slik de står nå tror jeg at dette vil løse seg fint også neste sesong.
Også viktig bemerkning fra LP at alle tidligere aktive kan vende tilbake så fremt de oppfyller vedtektenes krav treningsoppmøte og betaling. Regner med at en bart har sluttet som aktiv når han har varslet om det, eller dersom han nekter å betale (tvilsomt scenario):P (Og også jeg mener at Toro og Kristian synes å være ganske klart øverst på en eventuell venteliste)
Generelt: Poenget være å sette de rammene som er nødvendige uten å bli for byråkratiske. Det det jeg er sikker på er at alle med blødende hjerter for Kampbart ønsker et velfungerende lag, hvor vi, som arne Arne Martin sa, får spille mest mulig (fin) bartebaill! 😉
-
-
ForfatterInnlegg
- Du må være innlogget for å svare på dette emnet.