Vestbyen senior

Hjem Forum Drakter Vestbyen senior

• Emnet er tomt.
Ser 17 svar tråder
  • Forfatter
      Breillo
      Deltaker

For min del e den største bekymringa at kvaliteten på kampbart-treninga og deretter kampformen ska synk f.eks. som en følge av at vi e mindre samspillt pga. dårligere oppmøte/færre treninger… Men kan vi få på plass en ordning med spilletid som funksjon av treningsoppmøte som e både rettferdig og praktisk had det kanskje redusert den faren en del!

Ellers bør man tenk på at man ikke får igjen nåkka på forsikringa om man blir skada i kampbart-sammenheng og spille under falskt navn…

Tror heller ikke at det å spill på begge lag på den her måten (med falsk identitet) kan funger spesiellt bra over flere sesonga… så en anna løsning må på plass før eller siden.

Vegar
      Deltaker

Jeg føler at en stor del av saken her er at Kampbart eksisterer på grunn av en ganske tett kjerne som stiller opp på de aller fleste kampene og treningene. Selvsagt er det knall med lausbarter og deltidsbarter som kan stille opp på treninger og noen kamper i året, men det er kjernen som gjør at vi kan stille lag.

De bartene som nå har lyst til å spille for Vestbyen er helt klart i denne kjernen. Ikke så rart, siden det er de som er sugne på mest mulig fotball. Problemet ligger i at både treninger og kamper kommer til å kollidere, garantert. Hvis kjernen forsvinner fra treningene forsvinner også periferien som kommer som følge av at kjernen er der.

Selv kunne jeg godt tenkt meg å hive meg med på Vestbyentreninger om det skulle være ønskelig eller aktuelt, men jeg vil alltid, uansett, prioritere Kampbart. Jeg håper det også er tilfelle for de fleste.

I forhold til det med å matche spilletid mot treningsoppmøte: Vi har ikke akkurat vært bortskjemt med et utømmelig lager av barter på kamp de siste sesongene, så jeg tviler på at et sånt regiment hadde fungert i praksis. Jeg vil heller si det sånn at hvis et krav for eventuelle nye medlemmer er bra treningsoppmøte og tid og tilgjengelighet ift kamper, burde det også være kravet til eksisterende barter.

Just my two cents.

Håvard
      Nøkkelmester

Mine prioriteringer denne sesongen:

1. Kampbartkamper (Dersom jeg kan komme på noen treninger og får spilletid på kamp)

2. Vestbyenkamper

3. Vestbyentreninger

4. Kampbarttreninger.

Jeg vet at jeg kommer til å få det travelt fram mot sommeren, så noen treninger må falle bort.

Min største frykt er også at kampbarttreningene blir halvtimesøkter med 4 folk på the cage, og at sammspillet blir svekket så mye at de gode resultatene på kamp uteblir. Slik jeg ser det må vi bare se hvordan det går… Altså at vi fire som spiller for begge lag forsøket å få med oss så mange treninger som mulig (gjelder ikke eirik før sommeren). Så vurderer vi videre framtidsutsikter når man vet mer om hvor mye vestbyen satser.

Spørsmål til oppmainn: Hvor mange støttemedlemmer har vi per dags dato?

Breillo
      Deltaker

Vi har egentlig bare ett støttemedlem i Alex… Men jeg bruker å skrive på Lars Lie og Thomas selv om de ikke betaler noe.

Øystein
      Deltaker

Ganske så enig med Håvard sine prioriteringer her. Kampbartkamp går foran alt, og det kommer nok til å bli kollisjoner mellom Kampbart- og Vestbyenkamper. Når det gjelder treninger er det slik at Kampbart i utgangspunktet ikke skal få lov til å trene på Hammersborg hvis vi ikke betaler treningsavgift på lik linje med andre lag som leier (blir vel 2000 per spiller eller noe i den duren). Vestbyen har fine treningstidspunkter (21.30-23.00 på tirsdag og torsdag) så snart snøen smelter på Hammersborg. Disse treningene blir det også garantert mye folk på, siden det er en stamme på nesten 20 folk i det nye Vestbyen-laget. Derfor vil jeg gjerne ha med meg disse treningene. Det er dumt hvis Kampbart skal bli skadelidende og bli avspist med treninger på the Cage, men slik ser det altså ut. Når det gjelder helgene så er de viet til Kampbart for min del. Jeg foreslår at vi prøver oss med treninger på lørdag (søndag) formiddag så snart det bli bart på Hammersborg. Så får vi heller spille til vi blir jaget bort. Det er i hvert fall uaktuelt for meg å betale to dyre treningsavgifter.

Supermann
      Deltaker

Tror ikke vi som spille i vestbyen må betal på nytt bonzo, vi har jo allerede betalt treningsavgift. Her har vi jo kanskje en åpning for at kampbart ska kunn spill legitimt på hammersborg, da 4 spillera på laget faktisk har betalt treningsavgift… For min del så satse æ på å kom på 1-2 treninga for både kampbart og vestbyen i uka avhengig av kor travel æ e me jobb og skole. E enig at d e en viss fare for redusert aktivitet på kampbart-treningan enten d bli færre treninga eller færre spillera på hver trening. Om d bli et problem har jo heldigvis kampbart et så fleksibelt treningsskjema at man kan endre treningsopplegget i løpet sesongen. Det e jo nokka vi eventuelt kan vurder fortløpende i løpet av sesongen. Samtidig kan jo nivået på kampbart-treningan øk på grunn av at vi som spille på begge lag får litt mer fart i kroppen g tar me oss d på kampbart treningan.

For øvrig fikk æ i skrivende stund en ide om et slags trenings-samarbeid mellom kampbart og vestbyen. Vestbyen vil jo at kampbart ska betal 2-3000 kr elrns i treningsavgift for å få spill på hammersborg gjennom året. Mn kanskje vi kunne forhandla litt med dem sånn at vi betale 1000 kr per stk., pluss- minus, for å få spill på hammersborg året gjennom, samtidig som vi kan vær me på senior treningan t vestbyen… No veit æ jo ikke om hverken kampbart eller vestbyen medlemma vil vær interessert i d? Mn kunna jo løst non problema for kampbart når d gjeld banedisponering, problema me å få nok treninga og nivå på treningan.. Burde jo også kunne være en gunstig avtale for vestbyen… Veit itj ka dokker syns??

Vegar
      Deltaker

Morsomt at denne tråden ligger i «Drakter»-underforumet.. flyttes, moderatorer? 🙂

Morsomt er det også at Vestbyen faktisk krever kontigent av seniorspillerne sine. Andre klubber betaler jo seniorstallen en symbolsk sum..

Det burde iallefall være mulig å snakke med Vestbyen angående det med samarbeid. Burde kunne gjøre det klart for dem at det står mellom å betale en redusert kontigent eller å ikke betale dem i det hele tatt. Så lenge ikke Kampbart fikk være med å bestemme om Hammersborg skulle gjøres om til kunstgressbane, burde det heller ikke være selvsagt at et tidligere fritt areal skal medføre betaling. Men det er en annen diskusjon. Redusert avgift og ett fast treningstidspunkt på lørdag/søndag burde være kravet fra vår side.

Jeg er også lettet over å se at helgetreningene til Kampbart fortsatt blir prioritert. Det er disse treningene som vanligvis er de med best oppmøte og kvalitet, og som gjennomføres så lenge det er bart (pun intended) utendørs. Bra!

Jeg har forstått det sånn at en av de kontigentansvarlige hos Vestbyen er psycho? Kan noen snakke med en av de som ikke har aggresjonsissues?

Breillo
      Deltaker

Veldig enig med Vegar her, hvis noen kan finn ut hvem som e rett mann å snakk med så kan æ gjerne ta kontakt med Vestbyen og legg frem vår sak…

Når det gjeld moderator-rettigheta så ser æ ikke helt hva som ligg i det… har tatt en rask titt her no og æ kan ikke se nå mulighet te å flytt tråden te et anna underforum{#emotions_dlg.frown}

Supermann
      Deltaker

Tar på mæ ansvaret for plasseringa av tråden:P Meninga va å legg dn under «laget», mn dn havna uforutsett under «drakter» istedet:P Tvile forøvrig på at d e veldi mange andre 5 div. klubba som betale seniorspilleran sine og hammersborg va jo vestbyen sin bane før dem la kunstgress på dn. Så at kreve betaling e forsåvidt ikke syyykt urimelig da.. Mn æ kan kanskje ta å snakk litt me non vestbyen folk å se ka æ kan få t da… Bli vel engang etter påska i så tilfelle..

Bongo
      Deltaker

Supermann said:

For øvrig fikk æ i skrivende stund en ide om et slags trenings-samarbeid mellom kampbart og vestbyen. Vestbyen vil jo at kampbart ska betal 2-3000 kr elrns i treningsavgift for å få spill på hammersborg gjennom året. Mn kanskje vi kunne forhandla litt med dem sånn at vi betale 1000 kr per stk., pluss- minus, for å få spill på hammersborg året gjennom, samtidig som vi kan vær me på senior treningan t vestbyen… No veit æ jo ikke om hverken kampbart eller vestbyen medlemma vil vær interessert i d? Mn kunna jo løst non problema for kampbart når d gjeld banedisponering, problema me å få nok treninga og nivå på treningan.. Burde jo også kunne være en gunstig avtale for vestbyen… Veit itj ka dokker syns??

Synes det høres veldig bra ut. Vi får neppe tren gratis, så å møtes på halvveien e kanskje gjørbart.

Tipper også at det vil gagne både Kampbart og Vestbyen å få til en form for treningssamarbeid på enkelte dager? Det du skriv virke ihvertfall veldig fornuftig.

Kanskje også greit at nån med litt dype Vestbyen-røtter tar eventuelle forhandlinga på vegne av kampbart, og der er vel du en brukbar kandidat. (Dessuten er du jo Don)

Håvard
      Nøkkelmester

Dersom vi skal betale for å få helgetrening vil jeg foreslå at vi sier vi vil trene 12 på lørdager. Søndager er litt for sketchy…

Øystein
      Deltaker

Lørdag klokka 12 er et fint tidspunkt. Passer også bra med tidspunktene til Vestbyen, som er tirsdag og torsdag. Jeg for min del makter nok ikke mer enn tre treninger i uka, særlig når kampsesongen kommer i gang.

Alex
      Deltaker

Skal ta en kikk på den «tråd på feil plass» saken.

Supermann
      Deltaker

Siden d ikke kom non særlige protesta fortstår æ d sånn at d e greit at æ nevne et mulig treningssamarbeid mellom vestbyen – kampbart t toro for å hør ka han syns om saken.. Om han syns d virke okay så kan æ snakk me Tor Owe for å se ka vi kan få t.. Om non syns d her høres helt teit ut så e d bare å skrik ut;)

Breillo
      Deltaker

Et treningssamarbeid had vært fint det, men tror nok at både vestbyen og oss e interessert i egne treninga også… Altså at det ikke i kun blir fellestreninga for vår del!

Øystein
      Deltaker

Et treningssamarbeid hadde vært kjekt for Kampbart, men ærlig talt tror jeg ikke Vestbyen har noen stor interesse av dette. På treningene så langt har det vært rundt 15 folk, noe som er mer enn nok. Men det skader ikke å spørre! Håper Kampbart kan fortesette å trene på Hammersborg denne sesongen, gjerne så gratis som mulig! {#emotions_dlg.smile}

Supermann
      Deltaker

I forbindelse me oppstarten av Vestbyen senior tenkt æ å lufte non tanka og spørsmål. Såvidt æ veit e d fire barta som e rimelig interessert i å spille for både Vestbyen og Kampbart sesongen her, d e mæ, Øystein, Håvard og Eirik. Om vi gjør d kan jo d ha en del konsekvensa for Kampbart, så tenkt d kunna vær nyttig å ha en diskusjon der folk si ka dem synes om saken.

D e ikke tillatt for aktive spillera å spill på bedriftslag, så dem som eventuelt spille for begge klubba må derfor spill under noen andres identitet. Om d bli oppdaga kan d, slik æ har forstått d, føre t bot og en degradering av kampbart i divisjonssystemet. Boten vil jo bare påvirke dem som velge å spill for begge klubban, mn alle bli jo påvirka av at vi bli flytta nedover i divisjonene.

Videre ser æ for mæ at d i enkelte perioda av sesongen kan føre t redusert oppmøte på enkelte kampbart, og vestbyen, treninga om man spille på begge lag, da kampa og treninga fort kan være lagt på samme dag. Om d skjer burde man kanskje legg større vekt enn tidligere på treningsoppmøte når man fordele spilletid på kamp?

Så spørsmålan man kan still sæ i forbindelse me d her e om man syns d e okay at x antall spillera e me å spille for begge lag selv om d kan få negative konsekvensa for kampbart? Burde d få konsekvensa i form av redusert spilletid når man ikke kan delta på kampbart trening på grunn av vestbyen? Burde man kreve at de som spiller på begge lag konsekvent skal prioritere kampbart over vestbyen når treninger eller kamper kolliderer?

Tok opp saken her fordi æ ønska at alle som spille på kampbart kan si sin mening og at ingen ska føl dem vart forbigått i diskusjonen siden d på sett og vis angår alle barta. Om alle syns d virke okay at non barta spille for vestbyen e d supert. Om man syns d ikke e okay så e d bare å si d man mene, sånn at hele laget kan bli enige om kossn vi ska gjør d. Ønske mæ særli innspill fra mer erfarne barta, da d virke som d e ungbartan som e mest interessert i å spill for begge klubban.

Supermann
      Deltaker

jepps, d æ tenkt va at kanskje vestbyen senior va villig t å ha en trening i uka, say tirsdag, der interesserte kampbart spillera kunna kom å delta om dem ønske en litt intensiv økt, og at kampbart kunna få en fast treningstid i helgan og annledning t å disponer banen når den ikke va opptatt ellers… Tror ikke d hadd vært negativt me flere spillera på vestbyen treningan heller, da kunna vi jo trent 11'er, flere 5-a-side kampa samtidig osv. Mn om d bli nokka av d her så måtta jo alle som kom delta på treningsopplegget vestbyen har da på dem treningan da.. Om vi fikk t d her så villa vi ihvertfall hatt 2 kvalitets kampbart-treninga i uka. Tenkt d kunna vær gunstig sidn øystein si at han bare kjem på 3 treninga i uka (2 vestbyen og 1 kampbart) og håvard også har varsla at han må kom t å skippe non kampbart treninga.

Ser 17 svar tråder
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.