Vestbyen senior andre forsøk

Hjem Forum Kunngjøringer Vestbyen senior andre forsøk

• Emnet er tomt.
Ser 39 svar tråder
  • Forfatter
      Håvard
      Nøkkelmester

Jøss, leste gjennom posten, og innså at det er en stund siden jeg sist skrev norskstil. Dårlig norsk, dårlig ordforråd og jeg begynner setninger med samme uttrykk to ganger på rad.

Lektor Solem ville vridd seg i graven. Hadde han vært død.

Håvard
      Nøkkelmester

Eirik er også interessert i senior når han kommer hjem til høsten. (Har han sagt før iallfall)

Breillo
      Deltaker

for min del så e det kun seriespill med kampbart som e aktuellt. dersom treningan på kampbart blir lidende av det her så vil æ vurder å snik mæ med på vestbyentreningan ;-P

Eirik
      Deltaker

vestbyen må vurderes ja, men ikke på bekostning av kampbart. jeg spilte jo litt 5 divisjon for møllenberg forrige sesong, uten at oppmøtet på kampbart ble særlig skadelidende, så tror det kan kombineres i stor grad! (i hvert fall hvis man ønsker å spille fotball 3-5 ganger i uka=))

Håvard
      Nøkkelmester

Møllenberg er forresten i avdelinga til Vestbyen 😉

arne martin
      Deltaker

blir nok kun tid til å spille kamper for kampbart, kanskje det går an å slenge seg med på treninger dersom kampbarttreningene blir underbemannet, tidspunktet passer perfekt!

Øystein
      Deltaker

Jeg har lyst til å doble denne sesongen hvis det lar seg gjøre. Enig med Håvard, Kampbartkamper går foran alt. På den annen side har jeg i mange år drømt om å trekke på meg den blå drakta igjen, og nå ser sjansen ut til å by seg!

Treninger på Havstein nå på vinteren er glimrende, og tidene vi får når Hammersborg blir klar er veldig fine. Spillerstallen virker fryktinngytende sterk, så det blir nok en del benkevarming for min del. Likevel er dette prosjektet så spennende at man bare må hive seg med!

Mentalf
      Deltaker

en liten ting fra reglene til løkkekøppen, tror det samme gjelder uteserien:

«17. Aktive/ikke aktive spillere
      Aktive spillere over 30 år kan delta. Aktive spillere under 30 kan ikke delta med følgende unntak:
      Bedriftsidrettslag kan benytte aktive spillere også under 30 år, dersom spilleren er ansatt i bedriften. (gjelder ikke for vennelag eller dispensasjoner).»

ser isåfall ut til at det kan bli vanskelig å kombinere Seniorfotball for Vestbyen med kampbartfotball

Breillo
      Deltaker

Ja det stemme det Mentalf, det sa æ te Eirik i fjor også… Dermed må alle som ska meld sæ inn i Vestbyen utestå fra medlemslista som Kampbart sende te forbundet, og kan ikke offisielt spill kampa for oss! e ikke nå i veien med å spill under falskt navn, men det blir helt klart et problem om antallet som spille under falskt navn blir større enn antallet støttemedlemma i klubben!
      Sannsynligheten for å bli tatt øke selvfølgelig med antallet også, og hva straffen for å spill med aktive spillera e veit æ ærlig talt ikke…

Mentalf
      Deltaker

og forsikringa vil ikke gjelde for de som ikke står på medlemslisten. Så det blir en ekstra risiko der også.

Bongo
      Deltaker

Ettersom Vestbyen Senior opererer med maksimalt(!) ubeleilige treningstider i år, blir et bartecomeback mer og mer aktuelt kjenner jeg. Kan evt. spille under et av følgende navn: Judas/klubbhore/Quisling

Eirik
      Deltaker

eller kjerringa mot strømmen:P

Supermann
      Deltaker

Non som veit kor man kan finn info om straff ved å bruke aktiv spiller i bedriftsidrettslag da? Personlig så kjenne æ at d hadd vært veldi moro å spilt for vestbyen. Tror også det kunne vært godt for prestasjonsnivået mitt på kampbart, da æ kjenne at æ har hatt stadig synkende fotballprestasjoner dem siste 5 åran:P

En annen vinkling på aktiv spiller problematikken, ka som må t for at kampbart bli en «bedrift» isteden for et vennelag? «Æ ane et mulig smutthul»:p

Håvard
      Nøkkelmester

Gossé Medias bedriftslag Kampbart? 😀

Breillo
      Deltaker

først litt om straffen ved å benytt aktive spillera:
      «Lag som ikke overholder bestemmelsene vil bli diskvalifisert for videre deltagelse i serien, og laget rykker ned en divisjon. Samtidig blir laget ilagt en bot på kr. 500.-Spilleren kan også bli straffet. Vi vil minne om at det er laglederens ansvar å følge kontroll med at aktive spillere ikke blir benyttet.»

Breillo
      Deltaker

Når det gjelder bedriftsproblematikken så kompliseres det hele betraktelig av at alle spilleran må vær ansatt i den bedriften dæm representere. Det betyr 15-20 ansatte og alt det følge med sæ av styr… i tillegg så e æ usikker på om det lar sæ gjennomfør for oss som e ansatt i andre bedrifta som også har bedriftidrettslag!

Mentalf
      Deltaker

med andre ord så bør en velge «enten eller».

Håvard
      Nøkkelmester

Hvordan er det med frilansere? Jeg kan hyre alle på laget til å hjelpe meg med et «prosjekt».

Breillo
      Deltaker

Det her vil uansett bare flytt problemet bort fra dæm som har sagt dæm vil spill for vestbyen, og over på dæm som allerede er i et ansettelsesforhold hos en bedrift med eget bedriftsidrettslag! Grunnen til dette er at man kan spille for et «vennelag» om man er ansatt i forskjellige bedrifter, men ikke for et annet «bedriftsidrettslag».
      Vi vil på lik linje vær nødt til å søk om dispansasjon for hver spiller og det koste i tillegg nå sånn som 200,- pr. søknad/spiller uavhengig av om søknaden blir invilget eller ikke…
      Et av forbundets grunnprinsipper er at dispansasjon kan gies om hensiketen er å gi flere muligheten til å spille, men ikke om det er for å øke nivået, så disp. vil trolig ikke bli gitt da alle vi har muligheten til å spille for våre arbeidsgivere allerede…

Øystein
      Deltaker

Uff, så vanskelig dette skulle være! Ble gira på å spille for Vestbyen, men Kampbart må selvfølgelig ikke bli rammet. Håper det løser seg til det beste for alle…

Breillo
      Deltaker

Ja det har du rett i Øystein, desverre tror jeg at det er til det beste om Kampbart består som et vennelag så lenge vi spiller i bedriftsserien. (det er heller ingen garanti for at vi får begynne i samme divisjon om vi «skifter» klubb) Vi bør i så måte uansett velge denne løsningen inneværende sesong da lag som trekker seg fra serien etter arbeidet med serieoppsettet er påbegynt, ikke vil få refundert påmeldingsavgiften på 6100,-

Mentalf
      Deltaker

da blir d her en viktig sak på agendaen på neste årsmøte… kampbart eller ikke…….

Håvard
      Nøkkelmester

Huff, ikke si sånn da! Om et år har vi spilt en sesong for to lag, og kan derfor ta et bedre standpunkt til videre karriere. Jeg kommer til å spille for vestbyen med Bergseth på ryggen, og i tillegg «Alex» el.l på ryggen.

arne martin
      Deltaker

ka e muligheten for å få lov til å vær med å tren med vestbyen da?

Øystein
      Deltaker

Muligheten er absolutt til stede! Det er lov å hive seg med på noen treninger, for å sjekke ut forholdene.

Håvard
      Nøkkelmester

Men spørsmålet er vel om man kan trene fast med vestbyen uten å spille fast på laget…

Eirik
      Deltaker

jeg tror det kommer til å løse seg! jeg personlig gleder meg skikkelig til å spille bartefotball igjen til sommern=)

Breillo
      Deltaker

Hvis trenden fra treningan i det siste gir noe som helst antydning til hvordan treningan fremover blir, så ser treningsvåren lys ut!

Øystein
      Deltaker

Hører det har vært bra ja! Gleder meg til å spille igjen.

Breillo
      Deltaker

og vi gleder oss til å se bonzo-beina leke seg over parketten igjen =)

Øystein
      Deltaker

I dag var jeg og Håvard Kampbarts representanter på den første treningen med det nye Vestbyen. Det var en artig treningsøkt med høy intensitet! Jeg har lyst til å gjøre et forsøk på å spille for begge lag denne sesongen, selv med de komplikasjoner det innebærer. All den tid vi har medlemmer i Kampbart som ikke spiller kamper denne sesongen burde det vel gå an for andre å spille med deres identitet? I så fall vil det ikke være noe problem å melde overgang, slik som Eirik gjorde i fjor. Hvis kamper kolliderer går selvsagt Kampbart foran! Er det flere som har tanker om dette, eller som vurderer å gjøre det samme?

Håvard
      Nøkkelmester

Samme. Men da må vel vi strykes fra noen lister som er sendt til kretsen fra Kampbart?

arne martin
      Deltaker

jeg vurderer å slenge meg med på noen treninger, om det går?

Supermann
      Deltaker

Æ har å lyst t å prøv å spill for både kampbart og vestbyen

Breillo
      Deltaker

kun treninger om treningene til kampbart blir dårligere/mindre bemannet

Øystein
      Deltaker

Er ikke noe problem å være med på noen treninger, men Vestbyen betaler jo ganske mye spennur for å leie på Havstein. Derfor ønsker de sikkert at de som trener på deres regning skal være medlemmer i klubben!

Breillo
      Deltaker

ikke havstein for min del… har nok med 2(3) økter i uka innendørs intil videre. når det blir bart på vestbybanen og innetreningene opphører da er jeg med!

Håvard
      Nøkkelmester

I dag var det møte for folk som er interesserte i å joine vestbyens andre forsøk på å mekke seniorlag. Andre barter som var der var Øystein og Håkon. Denne gangen er det hentet inn ganske mange flere interesserte, og med Toro som spillende trener og et vestbyenstyre som ønsker å satse i ryggen tror jeg det kan bli bra.

Jeg er selv veldig interessert i å gi det et forsøk. Likevel er jeg evig trofast til Kampbart. Det er derfor med blandede følelser jeg sitter og grubler. Treningene blir mest sannsynligvis tirsdag og torsdag kl ni på kvelden. Husker vi hadde en diskusjon på treningstider i høst en gang, der det ble foreslått å legge treningene til mandager og onsdager for at blant andre Don H kunne stille.

Jeg frykter at dersom jeg blir med på Vestbyen så kan det gå utover kampbarttreninger. Når det kommer til kamp er saken soleklar: Jeg dropper alt til fordel for kampbartkamp. Bare så det er sagt.

Som sagt er det (iallfall) to andre barter som også er interessert. Er det flere som kunne tenke seg en overgang til større bane og lengre løp? 😛

Som sagt, jeg har motstridende følelser, og vet ikke hvordan jeg skal løse dette.

Vi har ikke vært veldig mange på kampbarttreningene i fjor, så dersom tre av de faste må dra på vestbyentrening vil det garantert gå utover de resterende.

Jeg ønsker å få innspill fra andre barter her. Hvordan ser man på å ha baller på flere baner samtidig?

Håvard
      Nøkkelmester

trener du med noen andre enn kampbart Breillo?

Breillo
      Deltaker

med jobben…

Ser 39 svar tråder
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.